Hasar Anı

HASAR ANINDA YAPILMASI GEREKENLER

Sayın Sigortalımız, hiçbir zaman hasar durumu ile karşılaşmamanızı dileriz.
Ancak böyle bir durumla karşılaştığınızda, acentenizi, size en yakın Bölge ve Genel Müdürlüğümüzü arayabilir veya şahsen başvurabilirsiniz.

Sigorta Genel Şartlarına göre hasar anında sigortalının yükümlülükleri aşağıda belirtilmektedir ;

  • Sigortalı hasarın olduğunu öğrendiği tarihten itibaren en geç 5 işgünü içinde sigortacıya bildirimde bulunmalıdır.Nakliyat hasarlarında olayı haber alır almaz bildirmenin önemli olduğunu hatırlatırız.

  • Sigortalı değilmişçesine gerekli kurtarma ve koruma önlemlerini almak ve bu amaçla sigortacı tarafından verilen talimata elinden geldiğince uymalıdır.

  • Zararın tahmini miktarını belirtir yazılı bir bildirimi makul ve uygun bir süre içinde sigortacıya vermelidir.

  • Zorunlu haller dışında, hasar konusu yer ve şeylerde bir değişiklik yapmamalıdır.

  • Sigortacının isteği üzerine rizikonun gerçekleşmesi nedenlerini ayrıntılı şekilde belirlemeye, zarar miktarıyla delilleri saptamaya ve rücu hakkının kullanılmasına yararlı sigortalı için sağlanması mümkün bilgi ve belgeleri gecikmeksizin sigortalıya vermelidir.

  • Tazminat yükümlülüğü ve miktarı ile rücu haklarının saptanması için sigortacı veya yetkili kıldığı temsilcilerinin sigorta kapsamında yer alan şeylerde ve bunlarla ilgili belgeler üzerinde yapacakları araştırma ve incelemelere izin vermelidir.

  • Üçüncü kişilerin haksız veya kusurlu fiili sonucu meydana gelen kazalar varsa tanıkların kimlikleri ile adreslerini en yakın yetkili makama bildirmek ve mümkün olan hallerde bir görgü tutanağı tutturmalıdır.

  • Sigorta konusu ile ilgili başkaca sigorta sözleşmeleri varsa bunları sigortacıya bildirmelidir.

İHBAR AŞAMASINDA SİGORTALIDAN İSTENİLEN BİLGİLER

YANGIN & HIRSIZLIK

  • Poliçe numarası ,

  • Sigortalının Ünvanı ,

  • Riziko adresi , görüşülecek kişi ve telefon numarası ,

  • Hasar tarihi ,

  • Hasarın oluş şekli ,

  • Hasara ilişkin teminat ( bina , muhteviyat , demirbaş , emtia )

  • Tahmini hasar miktarı.

OTO

  • Poliçe numarası ,

  • Sigortalının Ünvanı ,

  • Kazanın meydana geldiği yer ve tarih ,

  • Hasarın oluş şekli ,

  • Tahmini hasar miktarı ,

  • Aracın yapılacağı tamirci adresi , görüşülecek kişi ve telefon numarası.

MAKİNE KIRILMASI & ELEKTRONİK CİHAZ

  • Poliçe numarası ,

  • Sigortalının Ünvanı ,

  • Hasarlı makine - cihazın cinsi ,

  • Hasar tarihi ,

  • Hasarın oluş şekli ,

  • Tahmini hasar miktarı ,

  • Makine - cihazın görüleceği yerin adresi , görüşülecek kişi ve telefon numarası.

İNŞAAT & MONTAJ & NAKLİYAT

  • Poliçe numarası ,

  • Sigortalının Ünvanı ,

  • Hasar tarihi ,

  • Hasarın oluş şekli ,

  • Tahmini hasar miktarı ,

  • Riziko adresi , görüşülecek kişi ve telefon numarası.

ÖNEMLİ NOTLAR

  • İlişikteki listede belirtilen belge ve yapılması gereken işlemlerin dışında, meydana gelen hasarın özelliklerine göre ek bilgi ve belgeler Şirket tarafından talep edilebilecektir.

  • Sigorta tazminatının sigortalının vekiline ödenmesi istendiği takdirde, vekilin ahzu kabza sulh ve ibraya yetkili kılındığı hususu vekaletnamede açıkça belirtilmiş olmalıdır.

  • Şirketimiz Hasar Servisi ve / veya Bölge Müdürlüklerimize hasar ihbarı yapılırken, gerekli bilgilerin aktarılmasına özen gösterilmesi rica olunur.

HASARIN ÖDENMESİ

Sigortalıdan istenen belgeler tamamlandıktan ve eksper raporu ( maddi hararlarda ) şirketimize teslim edildikten sonra yapılacak inceleme neticesinde hazırlanacak olan hasar tazminat makbuz, ibranamesi ve temliknamesi, sigortalımız veya hak sahipleri tarafından imzalanarak, vergi kimlik kartıyla birlikte ( Sigortalı veya hak sahibi Tüzel Kişilik ise vergi levhası ve imza sirküleri ) Şirketimize ibraz edilmesinden sonra, hasar ödemesi istenilen banka şubesine havale veya EFT şeklinde yapılmaktadır. (İlgili şubelerde hesap açılma gereği yoktur.)